Awans dla wielu osób, szczególnie młodych, staje się punktem honoru. Bardzo często na rozmowie o pracę obiecuje się pracownikowi ciekawą ścieżkę kariery i wiele możliwości rozwoju, ale po kilku latach okazuje się, że bardzo ciężko jest je znaleźć. Być może te trudności nie wynikają ze specyfiki samej pracy albo niechęci pracodawcy, ale działań lub ich braku, jakie podejmujesz. Czasami tylko od Ciebie zależy, czy ktoś zdecyduje się Cię docenić.
Nie umiesz dobrze się zaprezentować
Podstawą dostania awansu jest zaistnienie w oczach pracodawcy. Nikt nie da Ci więcej pieniędzy, jeśli nie udowodnisz mu, że jesteś ich wart. To bardzo częsty błąd popełniany przez młodych pracowników. Sądzą, że szef sam zainwestuje w ich rozwój albo za pomocą awansu będzie starał się zatrzymać ich w swojej firmie.
Prawda jest jednak taka, że dopóki pracodawca albo twój kierownik nie widzi, jak cenny jesteś, nie będzie chciał więcej Ci płacić. Postara się więc, żeby każdy wiedział, co robisz dla swojej firmy i dlaczego warto mieć Cię przy sobie. Rób to jednak ostrożnie i subtelnie, bo nikt osób nadmiernie się sobą chwalących.
Nie zależy Ci na firmie, w której pracujesz
Jeśli praca jest dla Ciebie uciążliwa, odliczasz minuty do wyjścia i piszesz na portalach społecznościowych komentarze informujące twoich znajomych, że nienawidzisz twojego szefa, nie możesz się spodziewać, że ktoś dostrzeże drzemiący w Tobie potencjał. Zanim poprosisz o podwyżkę, zastanów się, czy jesteś w miejscu odpowiednim dla siebie.
Twoje otoczenie widzi doskonale, czy zabierasz się do pracy z zapałem, czy raczej robisz tylko to, co Ci się karze i wszystko zostawiasz na ostatnią chwilę. Jeśli masz znaleźć się w czołówce pracowników, firma musi czuć, że jest dla Ciebie ważna.
Nie rozwijasz się
Rozwój jest dla pracownika znakiem, że chcesz zwiększać swoje kompetencje. Nie dostaniesz podwyżki, jeśli od pięciu lat nie odbyłeś żadnych dodatkowych szkoleń ani nie przeczytałeś żadnej rozwijającej twoją wiedzę książki. Zadbaj o to, żeby każdy miesiąc przynosił Ci coś, co realnie zwiększy twoją wartość na rynku pracy.
Wtedy nie tylko pokazujesz, że zależy Ci na pięciu się w górę, ale także stajesz się posiadaczem karty przetargowej. Im więcej wiesz i im większe masz doświadczenie, tym więcej inne osoby będą skłonne za Ciebie zapłacić. Twój pracodawca o tym wie i ustosunkuje się do tego tylko jeśli dasz mu do zrozumienia, że Ty także masz tę wiedzę.
Jeśli spodobał Ci się ten wpis to zachęcamy do odwiedzenia serwisu www.kuriozum.pl, gdzie znajdziesz jeszcze więcej porad związanych z pracą oraz finansami. Zapraszamy!
Podobne posty
Ochrona Prawna Sygnalistów – Ważny Krok w Walce o Etyczne i Bezpieczne Środowisko Pracy
Jaki zawód warto wybrać, gdy chcemy się przebranżowić?
Jak radzić sobie z perfekcjonizmem? – praktyczne sposoby